Positionering (glas)tuinbouwsector Voor een organisatie, of in ons geval de sector, is niets zo belangrijk als zijn of haar reputatie. Een reputatie bouw je langzaam op en koester je. Maar zoals het gezegde zegt; reputatie komt te voet en gaat te paard. We voelen en zien om ons heen dat de maatschappij zich roert.
Men wordt kritischer en door o.a. de sociale media wordt deze kritiek sneller verspreid. Een satirisch item bij Arjen Lubach legt zaken bloot en plant -hoe je het ook wendt of keert - een zaadje in het hoofd van de consument.
We zien in onze sector goede initiatieven op gevoelige onderwerpen. Neem duurzaamheid, gewasbescherming, verpakkingen, gebruik van water. We maken stappen, ontwikkelen en innoveren. We proberen impact te maken op thema’s waar anderen nog van wegblijven. En toch voelen we die kritische massa op ons afkomen. Hoe gaan we daarmee om? Hoe zorgen we er gezamenlijk voor dat we regie pakken op onze reputatie? En zorgen we ervoor dat onze boodschap duidelijk over de bühne komt bij onze doelgroepen.
Op initiatief van Greenports Nederland en Glastuinbouw Nederland wordt hierover in december een bijeenkomst positionering (glas)tuinbouwsector georganiseerd met o.a. ondernemers en professionals. |